WYZWANIE:
Zbudować chęć zakupową okresowych produktów promocji oraz aktywacji dla znanej sieci kawiarni
USŁUGA:
Paid Social
KLIENT:
REGION:
CEE
NARZĘDZIA:
Na Facebooku oraz Instagramie zdefiniowaliśmy 6 niepokrywających się grup docelowych odpowiadających profilowi klienta SBX. Każdy kolejny poziom grupy oznaczał mniejszą świadomość kawiarni oraz zwyczaju korzystania z kawiarni ale wciąż pozostawał w związku zainteresowań kawy.
STRATEGIA:
Wykorzystując strategię reach nad frequency. Każdej z grup wyświetlaliśmy komunikaty dopasowane do poziomu ich świadomości i zachęcaliśmy ich albo do skorzystania z nowego produktu w ramach lojalizacji, albo do wizyty w kawiarni jeśli wciąż nie byli do tego przekonani
EFEKTY:
W ciągu 12 miesięcy trwania kampanii
Polska: 2,5 mln zasięgu, średnio 15 kontaktów
Niemcy: 7,5 mln zasięgu, średnio 9 kontaktów
Czechy: 0.8 mln zasięgu, średnio 14 kontaktów
Rumunia: 1,4 mln zasięgu, średnio 15 kontaktów
Węgry: 1 mln zasięgu, średnio 16 kontaktów
WNIOSKI:
Dzięki wykorzystaniu strategii zminimalizowaliśmy koszty docierania do grupy docelowej a rezygnując ze sztucznego generowania zaangażowania pod postami, określiliśmy wypracowaliśmy realnie powiązania miedzy segmentami grup docelowych a prouktami/usługami oferowanymi przez SBX oraz obiektywnie oceniliśmy popularność tworzonych przez agencję linii kreatywnych.